tisdag 2 juni 2015

Fotouppgift

Jag har blivit färdig med två av uppgifterna, vända på ansiktet och förändra i datorn. här är bilderna:

Ändra bild i datorn
Den här bilden har jag (som ni kanske lagt märke till) ändrat lite i datorn. För att ändra bilen använde jag programmet GIMP som är ett fotoredigeringsprogram.
Jag började med att markera munnen för att sedan förstora den. Detsamma gjorde jag med ögonen. Efter det jämnade jag bara till färgskillnaderna kring ögonen och munnen
Den här bilden har jag gjort på samma sett som ovan.
Symmetriskt ansikte
Det kanske inte märks så mycket men det är ändå någonting som inte stämmer, på denna bild har jag vänt en av ansiktshalvorna så att ansiktet blir helt symmetriskt, menniskor är alltså inte helt symmetriska.












Fota nära
Detta är en liten tusensköna i gräsmattan, uppgiften var att fotografera nära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar