torsdag 24 september 2015

Mitt digitala liv

1. Jag använder mig vanligt vis under en dag Gleerups digitala läroverktyg och Gunnesbo 01, för att göra skolarbete. Ofta även youtube.

2. Jag ser ganska ofta filmer på youtube, jag söker ofta även efter information på nätet, i första hand till mina skolarbeten. Men även till sådant som jag gör på fritiden, till exempel letar efter information om böcker jag har läst eller liknande. Spelar även datorspel lite då och då.

3. Min produktivitet på internett består mest av videos jag lägger upp på youtube och sådant, jag gillar att folk ser vad jag har åstadkommit, just när det gäller sådant. Jag lägger i princip aldrig upp några snabba bilder på sociala medier. Jag gilla inte att göra sådana saker halvdant. Om jag skulle lägga upp en film arbetar jag första i några dagar med den.

4. De medier och sådant som jag använder är oftast till hjälp för mig, men om jag upptäcker att jag inte får så många visningar på youtube så är det ju lite tråkigt, det kan bli ett litet stressmoment för mig.

5. Om man bortser från att jag använder datorn i skolan så blir det väll ungefär 2-3 timmar per dag, kanska lite mer på helgerna om man ser någon film eller så. Jag tycker att det är ganska lagom, även om det förstås hade varit mindre.

6. Mina föräldrar har fortfarande väldigt svårt att förstå att våra läroböcker är digitala, och de frågar hela tiden "Har du med dig dina böcker hem nu". Annars tycker de väll att jag använder mina digitala verktyg ganska så bra.

7. Jag skulle vilja slippa de digitala medierna lite bättre, de lurar en ständigt och man bara rycks med i den digitala världen, dessvärre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar