tisdag 20 september 2016

My sisters keeper

Tio tankar filmen gav mig:

1. I grunden tyckte jag väll att Anna hade rätt i sin vilja att själv bestämma över sin egen kropp. Det var väll antagligen meningen att man skulle hålla med henne eftersom att det var hon som var huvudpersonen.
2. Jag fick känslan av att mamman var väldigt desperat, och att hon ville göra allt för att rädda sin dotter, vilket ju i sin sak inte är så konstigt. Men hur långt kan man egentligen gå?
3. Att mamman gick så långt som hon gjorde berodde ju dock mycket på att hon inte kände till Kates vilja att dö.
4. Jag tycker att filmen var hemsk samtidigt som den var väldigt som den var väldigt fin.
5. Jag tänkte att jag blev sugen på att läsa boken, för att se om den stämde överens med filmen.
6. Jag tycker att det var ganska sjukt att mamman ville tvinga sin dotter att donera sin njure, även om det gällde den andra dotterns liv.
7.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar